FAQ
Klik op de vraag en het antwoord verschijnt of verdwijnt.
Voor welke gezondheidsklachten kan ik bij een BATC therapeut terecht?
Je kunt voor veel verschillende klachten terecht bij een BATC therapeut. Enkele voorbeelden van klachten
zijn chronische vermoeidheid, burn-out, spier- en gewrichtsklachten, psychische klachten, hoofdpijn/migraine,
hormonale klachten, slaapproblemen, huidaandoeningen, allergieën, herstel na ziekte en spijsverteringsklachten.
Het is echter onmogelijk om hier een volledige lijst weer te geven.
Heb ik een verwijzing nodig?
Je hebt geen verwijzing nodig om een afspraak te maken bij een BATC therapeut.
Worden de kosten van een consult door zorgverzekeraars vergoed?
Als je aanvullend bent verzekerd voor natuurlijke geneeswijzen komen de kosten van een consult meestal
(deels) in aanmerking voor vergoeding. We adviseren je echter om je polis goed te bekijken en eventueel
contact op te nemen met je zorgverzekeraar omdat iedere zorgverzekeraar en polis eigen voorwaarden heeft.
Wordt het eigen risico aangesproken?
Het eigen risico betreft uitsluitend zorg uit het basispakket. Natuurlijke geneeswijzen worden (deels)
vergoedt bij een aanvullende verzekering, dus wordt je eigen risico niet aangesproken.
Wat te doen bij een klacht over een therapeut?
BATC beschikt over een eigen klachten- en geschillenreglement. Indien je een klacht hebt over een therapeut
kun je contact opnemen met BATC.
U heeft een afgewezen declaratie, wat nu?
Komt u volgens de gegevens op uw polis in aanmerking voor vergoedingen? Als consument hebt u recht op een
eerlijke, gelijke behandeling door uw zorgverzekeraar. Hoewel deze er alles aan doet vergoedingen op een
juiste manier te beoordelen, kan het voorkomen dat er iets mis gaat. BATC is er voor u in een dergelijk geval.
Hebt u een afgewezen declaratie en komt u wel in aanmerking voor vergoedingen dan kunt een kopie van de
afwijzing en een kopie van de declaratie van uw therapeut sturen naar info@batc.nl. Wij gaan dan voor u aan
de slag. Ook wanneer u een therapeut bent en het een declaratie van uw client betreft kunt u uiteraard contact
hierover met ons opnemen.
Ik heb (nog) geen antwoord ontvangen op mijn bericht of e-mail aan BATC, wat nu?
Wij doen ons uiterste best u zo snel mogelijk te voorzien van een antwoord. Doorgaans beantwoorden wij uw
e-mail binnen 5 werkdagen. Toch kan het voorkomen dat het wat langer duurt voordat wij uw vraag of opmerking
beantwoord hebben. Mocht u langer wachten op een reactie op uw mail dan adviseren wij u om telefonisch
contact met ons op te nemen.